Pagini

18 mai 2014

Superbie in Muntii Suhard sau Ce sa faci cu 20 de lei !? (18 mai 2014)

Ce sa faci cu 20 de lei!?

by Cristian Pop

Incep raportul de tura asa pentru ca atata m-a costat sa imi petrec Duminica de 18.05.2014 alaturi de 2 prieteni in natura, mai precis pe Vf Ousoru (1638 m alt.) din Muntii Suhard.

Camarazi de “razboi” dar si in acelasi timp oameni cu mult simt al umorului mi-au fost: Adrian Hogiu zis si Şăfu’ si Corneliu Moldovan.
Plecam din Prundul Bargaului inspre localitatea Dorna Candrenilor relativ tarziu (comparativ cu alte ture cand plecam la 6 sau 7 dimineata), in jurul orei 9 jumatate, vremea anunta sa tina cu noi, asa a si fost, a fost ascultatoare.
Dupa ce trecem calea ferata din Dorna Candrenilor, ne inscriem in stanga pe primul drum forestier, mergem pe drum aproximativ un km dupa care lasam masina, deja Vf. Ousoru ne astepta, golas, sa il cucerim.

Urcarea ii de vreo 4 km cu o diferenta de nivel considerabila undeva la 1000 metri (ceva gen Vf. Heniu pentru cunoscatori), in prima faza traversam o pasune plina de flori, dupa care intram intr-o mica padurice, dupa padurice urmeaza partea cea mai grea, urcarea zonei “golase” a Ousorului (aproximativ un km daca nu ma insel).

Oricum pauze pana sus au fost destule (cate am avut chef), timul nu ne presa, vremea era superba si plus de  asta scopul era sa ne bucuram cat mai mult de natura, si unul de compania celuilalt.
Ajunsi sus, ne intindem la soare si dupa cateva povesti si o gustare eu iau somn…va continua :))

Mai stam noi ce mai stam pe varf si la un moment  un “motocioban” care isi testa cai putere in natura ne strica toata linistea (pacat ca nu a fost Dl. Dinu).
Si ca toate sa fie bune si frumoase ne decidem sa coboram prin alta parte (circuit), mai precis pe culmea care strabate Vf. Piciorul Mare (1322 m alt.).
Coboram prin padure, dupa care pe un drum pastoral ce serpuieste printr-o poienita, si dupa ce mergem noi tot vreo 4 km ajungem intr-un final la civilizatie si in cele din urma la “gipul” lui Cornelus.

Tura este una relativ usoara pentru oamenii care mai fac munte din cand in cand si medie pentru incepatori.
Privelistiile care se deschid inaintea ochilor odata ajunsi sus sunt de a dreptul superbe ( merita toti banii-20 de lei), privelisti asupra Muntilor Calimani, Creasta Suhardului, in departare Muntii Rodnei precum si orasul Vatra Dornei care sta linistit intre munti plus localitatile limitrofe orasului Vatra Dornei ( si pe o parte si pe alta).

La final multumesc Celui de sus ca a tinut cu noi astazi (am driblat putin ploaia) si colegilor de tura, sunteti oameni ….faini.

Foto by Adrian Hogiu

Foto 1. la drum feciori ca mult mai este pana sus

Foto 2. cupola Ousorului si zona pe unde vom inainta

Foto 3. moment floral

Foto 4. Pe Vf. Ousor intalnim Sfanta Cruce

Foto 5. inspre Vatra Dornei si satele limitrofe

Foto 6. ce mai companie:)