Pagini

23 iunie 2014

Pietrosul Rodnei (2303 m alt.) sau Cei din urma vor fi cei dintai (22 iunie 2014)

Foto 1. o mica Elvetie

Foto: Calin Musteata, Adrian Hogiu si subsemnatul

De mult timp, trecand de multe ori pe langa Vf. Pietrosul Rodnei, vazandu-l asa semet, impunator, m-am gandit cum si cand voi ajunge sa-l "cuceresc".
Acest lucru s-a intamplat pana la urma, cand impreuna cu Adrian Hogiu, Cornel Moldovan, Ovidiu Oroianu si Calin Musteata am plecat sa cucerim Pietrosul din Rodnei, pentru noi toti fiind o premiera acest varf, moment pe care l-am marcat asa cum se cuvine sus pe varf, cu o supa ca la mama acasa facuta de Calin din care am "baut" fiecare cate putin.
 
Foto 2. Statia Meteo

Foto 3. Lacul Iezer

Foto 4. greu la deal

Ajunsi in Borsa ne inscriem pe banda albastra (imediat la dreapta dupa Spital), mergem putin cu masina pe drumul forestier (proaspat asfaltat), defapt pana la manastire dupa care parasim "motorul" si ii dam la deal plini de emotie, cu gura pana la urechi de fericire, glume, alte alea, cum se obisnuieste la noi :D
Ajungem la Statia Meteo in jurul orei 13, ramanem uimiti de cati turisti sunt cu cortul acolo, turisti care urca sau coboara de pe Pietrosul, aceasta denota faptul ca lumea inca iubeste muntele, miscarea...inca speram ca "motoarele" vor sta in garaj mai mult...
Dupa ce parasim Statia Meteo, ne minunam privirea cu Lacul Iezer (Lacul care seamana cu harta Romaniei), lac de care eu personal m-am indragostit ... zona aceasta este plina de rosu (rhododendron), iar dupa o sedinta foto bine meritata urcam incet dar sigur pe o poteca care seamana cu Transfagarasanul, exceptie facand Ovidiu care a ramas in urma , cred eu , pentru a aveam mai mult timp sa admire natura :D

Foto 5. Lacul Iezer vazut de sus are forma hartii Romaniei

Foto 6. o mica, mare marmota

Ajunsi in creasta ceata ne surprinde, nu prea avem vizibilitate asupra imprejurimilor...dar ne continuam drumul spre cei 2303 m., ne bucuram de prezenta unor membri din CAR Universitar Cluj, intalniti acolo.
Dupa ce marcam momentul cu o "zama" a la Calin, facem poza de grup si coboram, nu inainte sa savuram un Bucegi in Rodnei.
La coborare subsemnatii Cornel si Ovidiu desi erau ultimii ajung la masina primii, pe niste scurtaturi bine ascunse insa descoperite pe moment de cei doi  si ne surprind frumos cu jumatate lebenita halita.
Am parcurs in jur de 20 km cu dus-intors pe aceleasi poteci (7 ore de drumetie). Desi vroiam sa coboram pe Piciorul Mosului din cauza vremii nu am vrut sa riscam.

A fost o tura pe cinste. Tineti Aproape!

Pentru mai multe poze click aici

Foto 7. feciorii

Foto 8. covor rosu (rhododendron)


 Foto 9. Cristi tu de ce nu ai bete?

Foto 10. in ceata totala

Un comentariu: