Pagini

18 octombrie 2014

MARE de no(i)ri si MUNTE ... SI IAR MUNTE (12 octombrie 2014)

Foto 1. traseul parcurs

Am plecat hai hui in data de 12.10.2014 cu inca 10 prieteni initial sa urcam pe Varful Giumalau (1857 m) din Muntii Giumalau, dar pe parcurs planul s-a tot schimbat.

Participanti: Adrian Hogiu, Corneliu Moldovan, Adina Prasca, Ioana Popandron, Camelia Stefanescu, Dragos Pop, Nicoleta Balaj, Fery si Calin Moldovan iar din Vatra Dornei ne-a insostit distinsa Julia Pardau. Din Vatra Dornei urmam drumul ce duce inspre Cheile Bistritei, chei sapate de raul Bistrita Moldoveneasca, chei care se afla la 20 km de orasul Vatra Dornei. Chiar la intrare in chei ne oprim in zona  Cabanei Zugreni unde lasam masina, frigul, ceata de dimineata ne zambesc asa frumos.

Foto 2. prima urcare a zilei

Foto 3. printre randuri

Foto 4. cabana Giumalau

Dupa o poza de grup la start, primii pasi ii facem pe drumul forestier care serpuieste pe langa paraul Colbu, insa dupa nici o jumatate de km parasim drumul si ne incadram la stanga pe punct albastru. Un urcus gen “Heniu” prin padure pe o poteca bine conturata avea sa ne solicite putin picioarele.
Dupa vreo 3 km prin padure dam de un luminis de unde o mare de nori a luat cu asalt Valea Bistritei Moldovenesti, mare de un calm remarcabil, vara valuri ….
Inghitim in gol si inaintam prin padure pana dam de o poiana, ce avea sa ne duca dupa cativa metri la Cabana Giumalau, aici gasim mai multe grupuri de turisti, uni cu masina, din pacate….alti pe jos. Luam pranzul la cabana pe un soare linistitor dupa care urmeaza urcare finala inspre cei 1857 m ai Giumalaului, pe punct albastru.

Foto 5. Vf. Bogolinu (1748 m) si Vf. Pietrosu Bistritei (1791 m), Muntii Bistritei

Foto 6. Doamne Ajuta!

Foto 7. poza de grup pe Vf. Giumalau

Ajungem pe varf mai devreme decat ne am planificat, fiind Duminica si fiindca pe varf este o cruce impresionanta ridicata in memoria ostasilor cazuti la datorie, asistam si la “slujba” pe care o tine un calugar, probabil de la vre-o Manastire din zona. Aici decidem sa schimbam planul si Corneliu Moldovan se sacrifica sa coboare impreuna cu Julia Pardau (care se grabea sa plece la Cluj) dupa masina pe acelasi traseu si sa ne astepte undeva la Cabana Rarau ca sa ne recupereze, noi urmand sa ne continuam tura cu coborare la TransRarau si urcare la Cabana Rarau.

Foto 8. printre umbre

Foto 9. Masivul Rarau cu Pietrele Doamnei

Parasim Giumalaul si coboram pe banda rosie prin jnepenis pana la al treilea drum peste muntii Romaniei, TransRaraul. Ajunsi la drum o luam la pas surziti fiind de masinile ce si-au pierdut caii putere pana la  Cabana Rarau, unde Corneliu ne asteapta cuminte sa facem si Masivul Rarau cu al sau varf care ii poarta numele. Ajungem si pe Vf. Rarau (1651 m), varf plin de antene, admiram tabloul cu Popi Raraului, ne intoarcem dupa un timp si decidem sa urcam pe Pietrele Doamnei (1634 m) pe inserate.

Asta a fost povestea 2 in 1 a celor doua Masive Bucovinene cu variate peisaje naturale impuse de relief si vegetatie precum si “peisaje” create de maria sa omul. Ne intoarcem pe noapte inspre valea noastra draga , Bargaul cu sufletul impacat ca am putut impaca ambele masive intr o zi.